Martynka: Wakacje u babci

Tytuł oryginalny:
Trésor de poney
Autorzy:
Gilbert Delahaye (1923-1997)
Marcel Marlier (1930-2011) ...
Tłumacz:
Liliana Fabisińska
Ilustracje:
Marcel Marlier (1930-2011)
Wydawcy:
Papilon (2024)
Publicat (2012-2014)
Papilon - Publicat (2010-2011)
Wydane w seriach:
Zaczynam Czytać z Martynką
Martynka
ISBN:
978-83-245-7390-5, 978-83-271-0769-5
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...

Seria książeczek "Zaczynam czytać z Martynką" to doskonała pierwsza lektura dla dzieci. Prosty, krótki tekst pozbawiony dwuznaków, niewielka liczba zmiękczeń oraz duże litery sprawia, że dzieci chętnie rozpoczną przygodę z czytaniem. [Publicat, 2015]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Gilbert Delahaye (1923-1997) Marcel Marlier (1930-2011) Liliana Fabisińska
Tłumacz:Liliana Fabisińska
Ilustracje:Marcel Marlier (1930-2011)
oraz:Gilbert Delahaye (1923-1997) Marcel Marlier (1930-2011)
Wydawcy:Papilon (2024) Publicat (2012-2014) Papilon - Publicat (2010-2011)
Serie wydawnicze:Zaczynam Czytać z Martynką Martynka
ISBN:978-83-245-7390-5 978-83-271-0769-5
Autotagi:beletrystyka druk epika książki literatura literatura piękna opowiadania proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 6 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo