ACT słowo w słowo w leczeniu depresji i zaburzeń lękowych:

transkrypcje sesji z komentarzami do nauki terapii akceptracji i zaangażowania

Tytuł oryginalny:
ACT verbatim for depression & anxiety
annotated transcripts for learning acceptance & commitment therapy,
Autorzy:
Michael P. Twohig
Steven C. Hayes
Tłumacz:
Katarzyna Piszczek
Redakcja:
Małgorzata Pawlińska
Wydawcy:
Wydawnictwo Emocje (2024)
IWR WE
ISBN:
978-83-68031-01-0
Autotagi:
druk
książki
poradniki
publikacje fachowe

Ta unikalna książka pokaże ci, sesja po sesji, jak w najbardziej efektywny sposób prowadzić proces terapeutyczny w nurcie ACT (terapii akceptacji i zaangażowania). Ułożony i opatrzony komentarzami przez Stevena C. Hayesa, twórcę terapii akceptacji i zaangażowania (ACT), i Michaela P. Twohiga zbiór transkrypcji sesji terapautycznych, przeprowadzi Cię przez kolejne procesy terapii opartej na ACT. Transkrypcje zawarte w tej publikacji przedstawiają typowe sytuacje, które pojawiają się w praktyce klinicznej, a dodany do nich komentarz wyjaśnia, jak zidentyfikować sześć docelowych procesów ACT i pomóc klientom je przepracować. Ponieważ ACT jest terapią zorientowaną w większym stopniu na proces niż na technikę, proponowany przez autorów typ analizy „na żywym materiale” jest wyjątkowo skuteczną metodą nauczenia się stosowania tego modelu terapeutycznego w praktyce.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo