Fizjologia dla ratowników medycznych

Autor:
Bogumiła Wołoszczuk-Gębicka
Wydawcy:
PZWL (2024)
Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN:
978-83-01-23462-1
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
publikacje fachowe
skrypty
szkoły wyższe

Książka powstała z myślą o studentach ratownictwa medycznego. Na rynku brakowało podręcznika z fizjologii, który zwracałby uwagę na zagadnienia istotne z perspektywy medycyny przedszpitalnej. Marzyliśmy o ilustrowanym, ciekawym podręczniku i przekazanej wiedzy, z której korzystaliby Państwo nieustannie w swojej praktyce zawodowej. Rozumienie fizjologii umożliwia stosowanie obowiązujących algorytmów ze zrozumieniem. Pomysł przygotowania podręcznika powstał w trakcie prowadzenia przez Panią Profesor wykładów i zajęć ze studentami ratownictwa medycznego. Tematy książki wybrano starannie i pod kątem odbiorcy książki. W publikacji omówiono zagadnienia fizjologiczne, które pracujący samodzielnie ratownik medyczny musi rozumieć równie dobrze jak lekarz specjalista. To niezbędna wiedza, która jest przydatna w ratowaniu ludzi w bezpośrednim zagrożeniu życia. Podręcznik jest zgodny z programem przedmiotu „fizjologia z elementami fizjologii klinicznej”. W każdym rozdziale opisana jest część kliniczna, umieszczone odniesienia do patofizjologii i farmakologii, zwłaszcza w tym zakresie, w którym dotyczy to leków samodzielnie stosowanych przez ratowników medycznych. [nota wydawców].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo