PTSD:

co każdy powinien wiedzieć

Tytuł oryginalny:
PTSD
what everyone needs to know,
Inne tytuły:
Post-traumatic stress disorder
Autorzy:
Barbara Olasov Rothbaum
Sheila A. M. Rauch
Tłumacz:
Jolanta Bartosik
Redakcja:
Elżbieta Zdankiewicz-Ścigała
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PWN (2023)
ISBN:
978-83-01-23182-8
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy - Katalog centralny

"Gdzie przebiega granica między tym, co nas krzywdzi, a tym, co powoduje wzrost? Skąd mamy wiedzieć, które wydarzenie traumatyczne zbuduje nasz charakter, a które nas wyniszczy? Czy prawdą jest, że to, co nas nie zabije, uczyni nas silniejszymi? Jak możemy zmienić trajektorię, którą podążamy po takim doświadczeniu? Tymi pytaniami zajmiemy się w książce "PTSD. Co każdy powinien wiedzieć." Z tekstu Każdy z nas jest narażony w swoim życiu na doświadczenia traumatyczne, takie jak np. nagła śmierć bliskiej osoby, katastrofa naturalna czy wojna. Jednak nie u każdego z nas doświadczenie traumatyczne wywoła zespół stresu pourazowego – PTSD. Od czego zatem zależy to jak zareagujemy? Barbara Rothbaum i Sheila Rauch w bardzo przystępny sposób tłumaczą Czytelnikowi czym jest PTSD, jakie są jego objawy, czynniki rozwoju, metody leczenia i konsekwencje. Autorki zastanawiają się nad tym, co nas chroni przed rozwojem PTSD, a także co sprawia, że dla niektórych osób doświadczenie traumatyczne może być impulsem do tzw. potraumatycznego wzrostu. Oprócz zagadnień dotyczących zespołu stresu pourazowego u osób dorosłych książka wyjaśnia problematykę PTSD u dzieci. Czytelnik dowie się, czym charakteryzuje się trauma dziecięca oraz jak na nią reagować. PTSD. Co każdy powinien wiedzieć to książka, która w formie pytań i odpowiedzi pozwala oswoić temat traumy, dostarcza Czytelnikowi wiedzę, która jest podstawą właściwego reagowania w sytuacji trudnej [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo