Dzieci umysłu

Tytuł oryginalny:
Children of the mind
Autor:
Orson Scott Card
Tłumacz:
Piotr W. Cholewa
Lektor:
Roch Siemianowski
Wydawcy:
we współpr. z Biblioteka Akustyczna (2012-2015)
Prószyński i Spółka (1998-2015)
Prószyński Media (2003-2012)
Autotagi:
audiobooki
CD
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.0 (6 głosów)

Ostatni tom sagi o Enderze. Sojusznicy Endera wyruszają na spotkanie lusitańskiej flotylli sposobiącej się do zniszczenia planety zamieszkanej przez trzy rasy istot rozumnych. Czy uda im się nie dopuścić do masakry? Jaką rolę odegra Ender? Odpowiedzi na te pytania są bardziej zaskakujące niż ktokolwiek mógłby się spodziewać. Źródło opisu: http://www.proszynski.pl/Dzieci_umyslu-p-30369-.html
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Orson Scott Card
Tłumacz:Piotr W. Cholewa
Lektor:Roch Siemianowski
Wydawcy:we współpr. z Biblioteka Akustyczna (2012-2015) Prószyński i Spółka (1998-2015) Prószyński Media (2003-2012)
Serie wydawnicze:Nowa Fantastyka Saga Endera Biblioteka Akustyczna Ender Fantastyka [Saga o Enderze Fantastyka - Prószyński i S-ka
ISBN:83-7180-898-4 978-83-7337-351-8 978-83-7648-344-3 978-83-7648-391-7 978-83-7839-092-3 978-83-8069-703-4 978373373518 83-7180-893-1
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk epika fantastyka książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 25 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo