Żelazna ręka Marsa

Tytuł oryginalny:
The iron hand of Mars
Inne tytuły:
[|Falko]
Autor:
Lindsey Davis
Tłumacz:
Konrad Majchrzak
Wydawca:
Dom Wydawniczy Rebis (2009-2010)
ISBN:
978-83-7510-493-6, 978-83-7510-494-6
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
3.5 (2 głosy)

Rzym w I wieku n.e., za czasów Wespazjana. Germania Libera, 71 rok. Mroczne knieje, zamieszkane przez żądnych krwi barbarzyńców i legendarne dzikie bestie, wściekłą wieszczkę, której sława przeraża Rzym, i duchy wyrżniętych tam kiedyś rzymskich legionistów - w takiej oto scenerii pojawia się Marek Dydiusz Falko. Tym razem jego zadaniem jest dotrzeć do (jak się okaże, zaginionego) dowódcy legionu, człowieka, którego lojalność podano w wątpliwość. W pełnej nieprzewidzianych przygód drodze próbuje zapomnieć, że syn cesarza, Tytus, wytrwale stara się o względy jego ukochanej, Heleny Justyny. Nastrój mu się nie poprawi, kiedy odkryje, że za jedynych sojuszników ma grupę rekrutów wraz z ich zgorzkniałym centurionem, nieokrzesanego psa i jego prostolinijnego młodego pana - wsparcie w sam raz dla cesarskiego agenta stającego twarzą w twarz z germańskimi barbarzyńcami...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:[|Falko] Żelazna ręka Marsa T.4 [|Falko] 4.
Autor:Lindsey Davis
Tłumacz:Konrad Majchrzak
Wydawca:Dom Wydawniczy Rebis (2009-2010)
ISBN:978-83-7510-493-6 978-83-7510-494-6
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 6 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo