Słonecznikowa 5

Inne tytuły:
Zimowa uczta
Autor:
Aniela Cholewińska-Szkolik
Ilustracje:
Marta Kulesza
Wydawcy:
Wilga (2022)
Grupa Wydawnicza Foksal
ISBN:
978-83-280-9780-3
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
rodzina
zbiory opowiadań
Źródło opisu: Miejsko-Gminny Ośrodek Promocji Kultury. Biblioteka Publiczna Gminy i Miasta Koziegłowy - Katalog księgozbioru

Mróz, wiatr, padający śnieg – dla wesołego rodzeństwa z ulicy Słonecznikowej to żadna przeszkoda do tego, by świetnie się bawić! Żadne okoliczności przyrody nie są w stanie poskromić Krzysia, Lilki i Adasia, którzy bezustannie wpadają na nowe pomysły i ochoczo je realizują. Poskromienie duchów, cyrkowe sztuczki w salonie i przygotowanie… śniegu dla mamy – dla dzieciaków ze Słonecznikowej to wszystko pestka. Jednak przy tej świetnej zabawie Krzyś, Lilka i Adaś nie zapominają o tym, że zimą warto pomagać zwierzakom, dlatego szykują dla nich wspaniałe przysmaki.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo