Przyjaciele Tuptusia: Słonecznikowa 5

Autor:
Aniela Cholewińska-Szkolik
Ilustracje:
Marta Kulesza
Wydawca:
Wilga - Grupa Wydawnicza Foksal (2022)
ISBN:
978-83-280-8715-6
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Źródło opisu: Gminna Biblioteka Publiczna w Gilowicach - Katalog księgozbioru

Nadeszła jesień. Ta pora roku ma swoje uroki, chociaż bywa czasem i kapryśna. Na szczęście w pewnym domku przy ulicy Słonecznikowej nastroje są wyborne. Wszyscy się śmieją i nigdy nie zagląda tam nuda. Każdego dnia dba o to wesołe rodzeństwo: mały Adaś oraz bliźnięta - Lilka i Krzyś. W planach mają wyprawę do lasu na grzyby. Zapowiada się ona bardzo ciekawie. W końcu czas spędzony w otoczeniu natury zawsze jest wspaniałym doświadczeniem. Niestety pogoda pokrzyżowała te plany. Tylko czy jest to powód do smutku? Oczywiście, że nie! Dzieci wpadły na ciekawy pomysł. Zaczynają przygotowywać grzyby z papieru. Rodzeństwo pomyślało także o ukochanym pluszaku Adasia. Jeż Tuptuś nie może czuć się osamotniony. Dlatego już wkrótce pojawiają się kasztanowe jeże. Co jeszcze wydarzyło się tego dnia? Jakie inne atrakcje zostały przygotowane przez Lilkę, Krzysia i Adasia? Warto to sprawdzić, ponieważ pomysłów nigdy im nie brakuje!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo