Co słonko widziało

Autor:
Maria Konopnicka (1842-1910) ...
Ilustracje:
Bogdan Zieleniec (1917-1973) ...
Wybór:
Irena Słońska (1906-1989) ...
Wydawcy:
Zielona Sowa (2002)
Krajowa Agencja Wydawnicza-B (1991-1999)
Wydawnictwo Nasza Księgarnia (1954-1996)
ISBN:
83-03-03384-0, 83-10-08164-2
83-10-09755-7, 83-87121-29-0
Autotagi:
druk
literatura
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:wybór wierszy
Autorzy:Maria Konopnicka (1842-1910) Irena Słońska (1906-1989)
Ilustracje:Bogdan Zieleniec (1917-1973) Anna Stylo-Ginter Tadeusz Gajl
Wybór:Irena Słońska (1906-1989) Jadwiga Socha
Opracowanie:Irena Słońska (1906-1989)
oraz:Irena Słońska (1906-1989)
Wydawcy:Zielona Sowa (2002) Krajowa Agencja Wydawnicza-B (1991-1999) Wydawnictwo Nasza Księgarnia (1954-1996)
Serie wydawnicze:Lektura Szkolna Lektury Ucznia Lektury z Tęczą Obowiązkowe Lektury Szkolne klasa 1, szkoła podstawowa Lektura Szkolna - Nasza Księgarnia Lektura Szkolna - Zielona Sowa Lektury Ucznia - Krajowa Agencja Wydawnicza
ISBN:83-03-03384-0 83-10-08164-2 83-10-09755-7 83-87121-29-0
Autotagi:beletrystyka druk książki liryka literatura literatura piękna poezja wiersze
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 27 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo