My nastolatki: Sophie odkrywa Amerykę

Autor:
Dyan Sheldon
Tłumacz:
Ewa Spirydowicz ...
Wydawca:
Wydawnictwo Amber (2003-2006)
Wydane w seriach:
My nastolatki
My nastolatki ("Amber")
ISBN:
9-788324-122325, 83-241-2332-X
978-83-241-2232-X
Autotagi:
druk
literatura
Więcej informacji...
5.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Sophie wyjeżdża na wakacje do Ameryki. Sama. Pierwszy raz bez rodziców. Właściwie to coś w rodzaju przyjacielskiej wymiany. Jedzie do przyjaciółki mamy, a w zamian jej córka zamieszka latem w pokoju Sophie w Londynie. • Przyjaciółka mamy mieszka w Nowym Jorku. I Sophie to wystarcza. Jest przekonana, że spędzi najwspanialsze wakacje na Manhattanie… I owszem, są to wakacje życia, ale w zupełnie innym miejscu i w całkiem odmiennym środowisku od tego, w którym dziewczyna na co dzień się obraca. • Bardzo zabawna powieść dla nastolatek, traktująca z przymrużeniem oka wszelkie uprzedzenia na linii Anglia – Ameryka. Polecam.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Katarynka
Opis
Autor:Dyan Sheldon
Tłumaczenie:Ewa Spirydowicz Katarzyna Laszkiewicz
Wydawca:Wydawnictwo Amber (2003-2006)
Serie wydawnicze:My nastolatki My nastolatki ("Amber")
ISBN:9-788324-122325 83-241-2332-X 978-83-241-2232-X
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 14 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo