Jutro klasówka

Inne tytuły:
opowiadania dla młodzieży
Autor:
Edmund Niziurski (1925-2013)
Ilustracje:
Henryk Goraj
Janina Dzikowska-Najder
Wyd. w latach:
1966 - 2006
Wydane w seriach:
Lektury Młodych
Czytaj z Sową!
Autotagi:
druk
epika
książki
Więcej informacji...

To, jakie uczucia wywoła w uczniach zapowiedź sprawdzianu z matematyki - na dodatek z ułamków... - można łatwo przewidzieć. Ale chyba nikt nie ma tylu pomysłów na uniknięcie pisania klasówki, co dwaj niekłajscy uczniowie... Perypetie pary przyjaciół opisane w tej przezabawnej, ale i pouczającej książce z pewnością zaskoczą niejednego czytelnika! Źródło: lubimyczytac.pl
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:opowiadania dla młodzieży
Autor:Edmund Niziurski (1925-2013)
Ilustracje:Henryk Goraj Janina Dzikowska-Najder
Wydawcy:Wydawnictwo Olesiejuk (2006) Ludowa Spółdzielnia Wydawnicza (2003) Wydawnictwo Zielona Sowa (2001-2003) Wydawnictwo Literatura (1994-2000) Akapit Press (1994) Wydawnictwo 86 Press (1984-1994) Wydawnictwo Śląsk (1966-1990) Horyzonty (1973)
Serie wydawnicze:Lektury Młodych Czytaj z Sową!
ISBN:83-205-4706-7 83-216-0321-1 83-7220-351-2 83-85238-48-4 83-87080-54-3 83-87080-55-1 978-83-7588-258-2 83-8538-48-4
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna opowiadania powieści proza reprodukcje zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 57 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo