Przygody Fenka. Trudno usiedzieć w miejscu

Inne tytuły:
Dzieci z nadpobudliwością są wśród nas
Autor:
Dominika Gałka
Ilustracje:
Patrycja Godula
Wydawcy:
Konrad Sobik (2023)
Wydawnictwo Edukacyjne Sobik
Wydane w seriach:
Przygody Fenka. Relacje II
ISBN:
978-83-67175-87-6
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Źródło opisu: Gminna Biblioteka Publiczna w Trzcinicy - Katalog księgozbioru

Fenek uwielbia prace plastyczne, więc jest bardzo zadowolony, że razem z przyjacielem weźmie udział w warsztatach. Na początku nie wszystko idzie po jego myśli. Czy nowo poznana koleżanka jest niegrzeczna czy nadpobudliwa? I co to w ogóle oznacza? To książka o budowaniu relacji z osobami z nadpobudliwością. Dzięki tej książeczce dziecko zrozumie, że nadpobudliwość nie jest tym samym co niegrzeczne zachowanie, uświadomi sobie, że każdy z nas ma inne potrzeby, pozna sposoby radzenia sobie z własną lub czyjąś nadpobudliwością.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo