W szkolnej piwnicy czai się bestia! Cz. 13

Tytuł oryginalny:
There's a beast in the basement!
Autor:
Pamela Butchart
Ilustracje:
Thomas Flintham
Tłumacz:
Barbara Górecka
Wydawca:
Wydawnictwo Zielona Sowa (2023)
Wydane w seriach:
Szkolne szaleństwo
ISBN:
978-83-8299-332-5
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Źródło opisu: Miejska Biblioteka Publiczna w Kolnie - Katalog zbiorów

W tej szkole nie ma dnia spokoju! Kto się ukrył w piwnicy? Maja i jej przyjaciele słyszą, jak dyrektor szepcze o „zaginionym skarbie” i „kończącym się czasie”. Sądzą, że ów skarb ukryty jest w szkole. Postanawiają go odnaleźć, zanim zrobi to pan dyrektor. Gdy zaczynają poszukiwania, tata kolegi mówi, że widział coś błyszczącego w szkolnej piwnicy. Faktycznie tam coś lśni… Oczy BESTII! A ona niebawem przyjdzie po Maję i jej przyjaciół... Trzeba UCIEKAĆ!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo