Panika na poziomie 4

Tytuł oryginalny:
Panic in level 4
Autor:
Richard Preston
Tłumacz:
Krzysztof Bednarek
Wydawca:
Wydawnictwo Albatros Andrzej Kuryłowicz (2010)
ISBN:
978-83-7659-249-7, 978-82-7659-249-7
Autotagi:
druk
książki
5.0

Niezwykła książka z pogranicza dokumentu i publicystyki - zbiór zręcznie beletryzowanych historii będących rozwinięciami artykułów, publikowanych przez autora w "New Yorkerze". "Panika na poziomie 4" zabiera czytelnika w zapierającą dech w piersi wyprawę do odrębnych mikrokosmosów, do których zwykły człowiek nie ma na co dzień dostępu. Niepoznane, obce, budzące niepokój zjawiska - Preston podróżuje po bezdrożach nauki, bez ustanku balansując na jej krawędzi. Zagląda w okular mikroskopu, pod którym leży próbka ze śmiercionośnym wirusem Ebola, staje oko w oko z autokanibalami - ludźmi ogarniętymi obsesją odgryzania części własnego ciała i poprzez matematyczne równania usiłuje odkryć tajemnicę białego jednorożca, ukrytego na spodniej stronie tapiserii z nowojorskiego muzeum sztuki. Z niezwykłą pasją, żywym publicystycznym językiem zdaje relację z własnych, często przedziwnych doświadczeń, wciągając czytelnika do swojego niesamowitego świata. "Panika na poziomie 4" to tekst, w którym naukowe informacje stapiają się w jedno z emocjonalnymi doznaniami, a fascynacja sekretami rzeczywistości owocuje zachwytem i czystym przerażeniem.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo