Dziewczynka, która miała oczy szeroko otwarte

Autor:
Philippe Thito
Ilustracje:
Anna Sarvìra
Tłumacz:
Jacek Środa
Wydawcy:
Urząd Publikacji Unii Europejskiej (2023)
Publications Office of the European Union (2023)
ISBN:
978-92-68-06078-0, 978-92-68-06080-3
978-92-68-06088-9, 978-92-68-06081-0
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

Publikacja skierowana jest do dzieci w wieku od siedmiu do dziesięciu lat, a także rodziców i wychowawców. Niesie potężne i uniwersalne przesłanie o potrzebie empatii i uważności, dzięki którym łatwiej jest zrozumieć jak istotne jest współczucie, solidarność i wsparcie. Alina, a wraz z nią inne dzieci w klasie, próbują zrozumieć, z jakimi emocjami zmaga się ich nowa koleżanka i w jaki sposób mogą jej pomóc. Książeczka jest nieocenionym narzędziem do omawiania z najmłodszymi zmagań i trudności dzieci dotkniętych wojną, pozbawionych domów i zmuszonych do budowania nowego życia w obcym kraju. [portal.librus.pl].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo