Momo

Tytuł oryginalny:
Momo
Inne tytuły:
ein Märchen-Roman
Autor:
Michael Ende (1929-1995)
Wyd. w latach:
1973 - 2024
Wydane w seriach:
Cała Polska Czyta Dzieciom
Kolekcja Książkowa Cała Polska Czyta Dzieciom
dtv
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...

Książka w języku niemieckim. MOMO albo osobliwa historia o złodziejach czasu i dziewczynce, która odzyskała dla ludzi skradziony im czas. Pewnego dnia w ruinach starego amfiteatru pojawia się tajemnicza dziewczynka - Momo. Szybko zaprzyjaźnia się z okolicznymi mieszkańcami. Dzieci uwielbiają się z nią bawić, a dorośli dzielą swoimi kłopotami. Jedno spotkanie z Momo wystarczy, żeby w ich życiu zapanował spokój i radość. Jednak wkrótce całe miasto opanowują bezwzględni szarzy panowie, którzy kradną ludziom wolny czas i zatruwają ich serca śmiertelną szarą nudą. Czy Momo uda się uratować swoich przyjaciół? Czy mając do pomocy jedynie żółwia i zagadkowego mistrza Horę pokona szarych panów?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:ein Märchen-Roman Die seltsame Geschichte von den Zeit-Dieben und von dem Kind, das den Menschen die gestohlene Zeit zurückbrachte oder Die seltame Geschichte von den Zeit-Dieben und von dem Kind, das den Menschen die gestolene Zeit zurückbrachte Momo oder Die seltsame Geschichte von den Zeit- Dieb und von dem Kind, das den Menschen die gestohlene Zeit zurückbrachte czyli osobliwa historia o złodziejach czasu i o dziecku, które zwróciło ludziom skradziony im czas oder die seltsame Geschichte von den Zeit-Dieben und von dem Kind, das den Menschendie gestohlene Zeit zurückbrrachte
Autor:Michael Ende (1929-1995)
Redakcja:Teresa Jętkiewicz
Ilustracje:Teresa Jętkiewicz Marian Murawski
Wydawcy:Thienemann Verlag (1973-2024) Wydawnictwo Siedmioróg (2000-2006) Instytut Wydawniczy Nasza Księgarnia (1978-2004) K. Thienemanns Verlag (1973-1996) Deutscher Taschenbuch-Verlag (1990) Wydawnictwo Polityka Spółdzielnia Pracy
Serie wydawnicze:Cała Polska Czyta Dzieciom Kolekcja Książkowa Cała Polska Czyta Dzieciom dtv
ISBN:3-522-11940-1 83-7162-631-2 978-3-522-17750-4 978-3-522-20210-7 978-83-61174-00-4 978-83-61174-16-5
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 20 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo