Doktor Proktor i wanna czasu

Autor:
Jo Nesbø
Ilustracje:
Per Dybvig
Tłumacz:
Iwona Zimnicka
Wydawca:
Czarna Owieczka (2011-2012)
Wydane w seriach:
Nesbo dzieciom
ISBN:
978-83-63010-20-1
Autotagi:
beletrystyka
druk
powieści

Doktor Proktor wyjeżdża do Paryża, by spotkać się z miłością swego życia baronówną Juliette Margarin. Jednak podczas podróży nic nie tak jak trzeba. Pewnego dnia Bulek i Lisa dostają kartkę pocztową od szalonego (no, prawie) profesora, który twierdzi, że został podstępnie uwięziony w czasie. Od tej chwili uwolnienie profesora zależy od trajkoczącego bez przerwy małego rudzielca i jego sprytnej koleżanki. Podczas podróży do Paryża Bulek i Lisa nie wiedzą , że są śledzeni przez przerażającą Raszplę, wielką intrygantkę i byłą asystentkę profesora. Pomimo ogromnej wyobraźni bohaterowie nie są w stanie przewidzieć, co ich czeka: szalona przygoda w czasie, podczas której dwoje z nich zmieni bieg historii w zupełnie niewiarygodny sposób....
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo