Pan Stópka i papuga ze Szmaragdowej Wyspy

Autor:
Katarzyna Zychla
Ilustracje:
Katarzyna Urbaniak
Wydawca:
Księgarnia Wydawnictwo Skrzat Stanisław Porębski (2023)
ISBN:
978-83-8207-678-3
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Źródło opisu: Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Rzeszowie - Katalog centralny filii
3.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Przed Panem Stópką pojawia się kolejne wyzwanie. Tym razem dzięki srebrnopiórej papudze, która pewnego dnia przysiada na jego parapecie, trafia na Szmaragdową Wyspę. To właśnie stąd wywodzi się to urocze ptaszysko. Na wyspie dzieją się dziwne rzeczy. Zwierzęta znajdują się w nieb­ezpi­ecze­ństw­ie. Należy szybko im pomóc. Misja ratunkowa do łatwych nie należy, ale dzięki niesamowitym wynalazkom Pana Nakrętki nie jest niemożliwa do wykonania. Opiekunką tej wyspy jest Liliana. To ona wtajemnicza Pana Stópkę w problemy tu powstałe. Czy wspólnie zaradzą wszelkiemu złu? Zajrzyjcie do lektury. Pan Stópka i jego przyjaciele mają naprawdę świetne przygody, są optymistycznie nastawieni do świata i dobry humor ich nigdy nie opuszcza.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo