Białek idzie do szkoły

Tytuł oryginalny:
Vitnos går i skolan
Autor:
Marie-Louise Rudolfsson (1926-1980)
Tłumacz:
Marta Rey-Radlińska
Ilustracje:
Margareta Nordqvist
Wydawca:
Wydawnictwo Rea-SJ (2009-2010)
Wydane w seriach:
Białek, kucyk z Gotlandii
Zaczynam Samodzielnie Czytać
Vitnos lättlästa
ISBN:
978-83-7544-296-0, 978-83-7993-194-1
978-83-4544-296-0
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
powieści
proza

Seria o kucyku Białku jest dedykowana szczególnie dzieciom, które właśnie uczą się czytać. Celowo dobrana wielkość liter, przejrzysta konstrukcja zdań, fascynujące przygody - to wszystko wzmacnia koncentrację i pozwala uniknąć znużenia towarzyszącego dzieciom rozpoczynającym samodzielne czytanie.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo