Nauki don Juana:

wiedza Indian z plemienia Yaqui

Tytuł oryginalny:
Teachings of don Juan
a Yaqui way of knowledge,
Autor:
Carlos Castaneda (1931-1998)
Tłumacz:
Adam Szostkiewicz
Wydawcy:
Dom Wydawniczy Rebis (1997-2010)
Wydaw. Literackie (1991)
Wydaw. Lit (1991)
Wydane w seriach:
Biblioteka Nowej Myśli
Biblioteka Nowej Myśli "Wodnik"
Seria z Wodnikiem
ISBN:
83-08-02124-7, 83-7120-424-8
978-83-7510-458-5, 81-7120-424-8
Autotagi:
druk
Indianie
książki
Więcej informacji...
5.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:a Yaqui way of knowledge, wiedza Indian z plemienia Yaqui
Autor:Carlos Castaneda (1931-1998)
Tłumacz:Adam Szostkiewicz
Ilustracje:Elżbieta Zaręba
Wydawcy:Dom Wydawniczy Rebis (1997-2010) Wydaw. Literackie (1991) Wydaw. Lit (1991)
Serie wydawnicze:Biblioteka Nowej Myśli Biblioteka Nowej Myśli "Wodnik" Seria z Wodnikiem
ISBN:83-08-02124-7 83-7120-424-8 978-83-7510-458-5 81-7120-424-8
Autotagi:druk Indianie książki literatura
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 7 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo