Cesarzowa

Autor:
Sa Shan
Tłumacz:
Krystyna Sławińska
Redakcja:
Elżbieta Kijowska
Wydawcy:
Warszawaskie Wydawnictwo Literackie MUZa SA (2005)
Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA (2004-2005)
Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidomych
Wydane w seriach:
Kalejdoskop
ISBN:
83-7319-616-1, 978-83-7469-442-1
8373196061
Autotagi:
druk
powieści
3.0

Historia kobiety pochodzącej z ludu, która doszła do władzy, jakiej żadna inna przed nią nie miała. Została rządzącą cesarzową; dotychczas kobiety zadowalały się jedynie rolą cesarskiej małżonki. Koronę nosił cesarz, mężczyzna. VII wiek naszej ery, panowanie dynastii Tang. Państwo Środka jest zagrożone ze strony Korei i plemion szarpiących zachodnią granicę kraju. Młoda dziewczyna, nie wyróżniająca się niczym szczególnym, córka uszlachconego plebejusza, zostaje przyjęta na dwór cesarski. Stopniowo pnie się do góry po szczeblach dworskiej hierarchii. W dobie cywilizacji, w której kobieta jest po prostu nieobecna w mechanizmach władzy, bohaterka - o imieniu Światłość - odsuwa najbardziej wpływowych ministrów i zaczyna niepodzielnie rządzić największym krajem świata. Kraj wchodzi w okres pokoju i dostatku. Jednak zaspokajając swoją niepohamowaną rządzę władzy, Cesarzowa wywołuje pustkę wokół siebie... Autorka niezwykle sugestywnie opisuje sytuacje, ludzi, krajobrazy, cesarskie parady, nawet zapachy cesarskich komnat - różnorodne klimaty ogromnych Chin. Przed naszymi oczami defilują setki postaci. "Cesarzowa" to wspaniały, przebogaty fresk, opowiadający o ambicji, władzy, zakamarkach ludzkiej natury, upadku.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo