Jak powstaje dorosły

Tytuł oryginalny:
Growing Up
Autor:
Rachel Greener
Ilustracje:
Clare Owen
Tłumacz:
Agnieszka Kozłowska
Wydawcy:
HarperCollins Polska (2023)
Harperkids (2023)
Wydane w seriach:
Akademia Mądrego Dziecka (HarperCollins Polska)
Chcę Wiedzieć Więcej!
Akademia Mądrego Dziecka
ISBN:
978-83-276-8655-8
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
poradniki

Okres dojrzewania to trudny czas, do którego świadomi i odpowiedzialni opiekunowie powinni przygotować dzieci. „Jak powstaje dorosły” to ciałopozytywny przewodnik po dojrzewaniu, który pomoże przygotować nastolatków na zmiany, jakie będą zachodzić w ich ciele i umyśle. Bogato ilustrowana książka uczy szacunku i samoakceptacji, dowodząc, że każdy wygląda inaczej i rozwija się w swoim tempie. Książka nie pomija innych ważnych aspektów dojrzewania: relacji z rodziną i rówieśnikami, tożsamości płciowej, wytyczania granic, czy cyberprzemocy. Przyjazna pozycja, która wspiera różnorodność i łagodzi niepokoje. „Świetna lektura dla dzieci i pomoc dla rodziców i opiekunów, którzy chcą z dziećmi jak najwcześniej poruszać ważne i trudne tematy dojrzewania” – przyznaje Agata Kozłowska, seksuolożka, edukatorka i terapeutka, która podjęła się przetłumaczenia książki „Jak powstaje dorosły” na język polski. Prostota, rzetelność i aktualność czynią tę książkę świetną, natomiast pełna szacunku, akceptacji i uważności komunikacja z osobą czytającą odpowiada za jej doskonałość. Autorki, konkretnie i autentycznie, nieustannie podkreślają, że wszelkie warianty naszej cielesności oraz rozwoju są w porządku. Polecam – to mało powiedziane! Przemek Staroń Psycholog, autor książek, Nauczyciel Roku Książka „Jak powstaje dorosły” jest kolejną pozycją w serii Chcę wiedzieć więcej! Akademii Mądrego Dziecka, skierowanej do młodych czytelników, pragnących zaspokoić swoją ciekawość w różnych dziedzinach nauki w niecodzienny i intrygujący sposób. Akademia Mądrego Dziecka. Chcę wiedzieć więcej! to seria książek popularyzujących naukę przeznaczona dla starszych przedszkolaków oraz uczniów szkół podstawowych. Dzięki bogatym, kolorowym ilustracjom i ciekawej formie książki wpisują się w zdobywający popularność nurt edukacji edutainment (od angielskiego education - nauka oraz entertainment - rozrywka), którego podstawowym celem jest edukacja poprzez rozrywkę. Poruszana tematyka oraz przystępna forma przekazywania treści sprawiają, że są to doskonałe książki na prezenty czy nagrody, podobnie jak w innych cyklach Akademii Mądrego Dziecka przeznaczonych dla starszych dzieci: Przygody z nauką, Chcę wiedzieć, Pomóż mi przetrwać, Wiem, co jem. W ramach serii Chcę wiedzieć więcej ukazały się również tytuły: - Sekrety zmarłych - Jak zostać szpiegiem - Co robimy, gdy śpimy? - Wycieczka po mózgu - Od mitów do nauki - Jak powstaje dziecko
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo