Szachy:

praktyczny przewodnik

Tytuł oryginalny:
Chess player's bible
Inne tytuły:
jak grać i wygrać
Autor:
James Eade
Tłumacz:
Roman Ociepa
Ilustracje:
Carol Woodcock
John Woodcock
Fotografia:
Paul Forrester
Wydawca:
Wydawnictwo Publicat (2004-2009)
ISBN:
978-83-245-1748-0
Autotagi:
druk

Zostań mistrzem szachów - starożytnej gry królów. Poznaj najważniejsze techniki i klasyczne posunięcia mistrzów szachowych, kombinacje, poświęcenia oraz struktury bierek.Szachy. Praktyczny przewodnik. Jak grać i wygrać opracowano w taki sposób, by Czytelnik mógł błyskawicznie określić problem i znaleźć rozwiązanie. Autor omawia ponad 300 przykładów, wskazując strategie ofensywne i obronne wykorzystywane w otwarciach, grze środkowej i końcówkach. Każdy ruch zilustrowano trójwymiarowymi diagramami opatrzonymi komentarzem, dzięki którym z łatwością prześledzimy przebieg partii.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo