Bajka - nauczycielka czytania

Autor:
Olga Gorczyca-Popławska
Ilustracje:
Natalia Berlik
Wydawcy:
Wilga - Grupa Wydawnicza Foksal (2024)
Wilga (2023-2024)
Grupa Wydawnicza Foksal
Wydane w seriach:
Książkożercy
poziom B
ISBN:
978-83-280-9967-8, 978-83-665-2662-4
978-83-8387-245-2
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

Janek właśnie zaczął szkołę, ale nie chce już do niej chodzić. Jest nieśmiały, a do tego ma problemy z czytaniem, przez co czuje się zawstydzony. Bajka to młoda charcica, która kiedyś brała udział w wyścigach psów. Gdy jednak zraniła się w łapę, jej pan wyrzucił ją z domu. Los postawi tych dwoje na swojej drodze, a wtedy zadzieje się prawdziwa magia. Magia przyjaźni, bliskości i zaufania. Poznaj prawdziwą historię suczki, która zdobyła zaufanie zamkniętego w sobie chłopca, została nauczycielką czytania i pomogła jeszcze wielu dzieciom.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo