Mazurek dla dwóch nieboszczyków

Tytuł oryginalny:
Mazurca para dosmuerto
Autor:
Camilo José Cela (1916-2002)
Tłumacz:
Elżbieta Komarnicka
Redakcja:
Elżbieta Komarnicka
Wydawcy:
Axel Springer Polska (2007)
TMM Polska Planeta Marketing (2007)
Państ. Instytut Wydawniczy (1990-1991)
Wydane w seriach:
Współczesna Proza Światowa
Dzieła Najwybitniejszych Noblistów
ISBN:
83-06-02036-7, 978-83-60717-59-2
978-83-60717-78-3
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
1.0

Styl powieści "Mazurek dla dwóch nieboszczyków" (1982r.) został entuzjastycznie przyjęty przez krytykę. Nazywano go przykładem nowego trendu literackiego - z czarnym humorem, elementami makabry, połączonymi z przekornym komizmem i groteską. Czytelnik znajdzie tu plejadę barwnie opisanych postaci z czasów hiszpańskiej wojny domowej. Niniejsze tłumaczenie Elżbiety Komarnickiej zostało nagrodzone przez miesięcznik "Literatura na Świecie"
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo