Kordian

Inne tytuły:
część pierwsza trylogii
spisek koronacyjny
Autor:
Juliusz Słowacki (1809-1849)
Opracowanie:
Eugeniusz Sawrymowicz (1904-1982)
Mieczysław Inglot (1931-2019)
Wydawcy:
Zakład Narodowy im. Ossolińskich - Wydawnictwo (1955-1985)
Państwowy Instytut Wydawniczy (1982)
Ossolineum (1963-1965)
Wydane w seriach:
Nasza Biblioteka
Biblioteka Narodowa
Lektura
Seria I,
ISBN:
83-04-01874-8, 83-04-01447-8
Autotagi:
druk
literatura
Więcej informacji...
5.0

Polska pod jarzmem cara - zbrodniarza. Patrioci planują na niego zamach. Jeden z nich, tajemniczy młodzieniec w masce, podejmuje się zabić znienawidzonego tyrana. Wpisuje się tym samym w krąg działań, które zaplanował szatan u progu kolejnego stulecia. Czy mu się powiedzie? Czy ma na tyle odwagi, by działać na rzecz własnego, zniewolonego i upokorzonego narodu? A może Kordian, bo o nim tu mowa, jest zbyt słaby?...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:część pierwsza trylogii spisek koronacyjny
Autor:Juliusz Słowacki (1809-1849)
Opracowanie:Eugeniusz Sawrymowicz (1904-1982) Mieczysław Inglot (1931-2019)
Przypisy:Mieczysław Inglot (1931-2019)
Wstęp:Mieczysław Inglot (1931-2019)
Przedmowa:Mieczysław Inglot (1931-2019)
Wydawcy:Zakład Narodowy im. Ossolińskich - Wydawnictwo (1955-1985) Państwowy Instytut Wydawniczy (1982) Ossolineum (1963-1965)
Serie wydawnicze:Nasza Biblioteka Biblioteka Narodowa Lektura Seria I,
ISBN:83-04-01874-8 83-04-01447-8
Autotagi:beletrystyka dramat druk historia książki literatura literatura piękna
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 23 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo