Mamo, boję się szkoły

Tytuł oryginalny:
Maldiscuola
Autorzy:
Giovanna Ramera
Ryszard Zajączkowski ...
Opracowanie:
Maria Molicka
Ilustracje:
Cristina Pietta ...
Tłumacz:
Ryszard Zajączkowski
Wstęp:
Maria Teresa Zattoni
Wydawca:
Wydawnictwo WAM (2007-2009)
Wydane w seriach:
Wielkie Problemy Naszych Dzieci
historyjki terapeutyczne
ISBN:
978-83-7318-907-2, 83-7318-907-2
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
publikacje dydaktyczne
zbiory opowiadań
Więcej informacji...

Mateusz nie lubi chodzić do szkoły. Ma problemy z szybkim rozumieniem poleceń nauczycielki, koledzy sobie z niego żartują, nauczycielka dzieli uczniów na lepszych i gorszych, a do tego wszyscy wolą przyjaźnić się z Łukaszem. To wszystko sprawia, że Mateusz czuje się przygnębiony. Opowiadanie to proponuje dziecku rozwiązanie trudnego problemu jakim jest niechęć do szkoły. Problem aklimatyzacji, próby odnalezienia swojego miejsca w klasie szkolnej, chęć zdobycia akceptacji przez rówieśników, poczucie niesprawiedliwości ze strony nauczycielki, porównywanie się z innymi bardziej sprawnymi i przez to bardziej lubianymi dziećmi, to poważne problemy z jakimi borykają się mali uczniowie.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Giovanna Ramera Ryszard Zajączkowski Maria Molicka
Opracowanie:Maria Molicka
Ilustracje:Cristina Pietta Cristiana Cerretti
Tłumacz:Ryszard Zajączkowski
Wstęp:Maria Teresa Zattoni
Przedmowa:Maria Teresa Zattoni
Wydawca:Wydawnictwo WAM (2007-2009)
Serie wydawnicze:Wielkie Problemy Naszych Dzieci historyjki terapeutyczne
ISBN:978-83-7318-907-2 83-7318-907-2
Autotagi:beletrystyka druk epika książki literatura literatura piękna literatura stosowana opowiadania proza publikacje dydaktyczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 6 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo