Studium w szkarłacie

Tytuł oryginalny:
Study in scarlet
Inne tytuły:
Pies Baskerville'ów
Znak czterech
Autor:
Arthur Conan Doyle (1859-1930)
Tłumacz:
Ewa Łüozińska-Małkiewicz ...
Lektor:
Janusz Zadura
Wyd. w latach:
2009 - 2022
Wydane w seriach:
Sherlock Holmes
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.5 (2 głosy)

Pierwsze pełne polskie 9-tomowe wydanie wszystkich książek w nowym tłumaczeniu (2012) Ewy Łozińskiej-Małkiewicz. W "Studium w szkarłacie" Sherlock Holmes i jego wierny towarzysz doktor Watson prowadzą śledztwo dotyczące dwóch makabrycznych zbrodni w Londynie. Ślady prowadzą wiele lat w przeszłość do Ameryki, sekty mormonów i zemsty za zło sprzed wielu lat...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Pies Baskerville'ów Znak czterech
Autor:Arthur Conan Doyle (1859-1930)
Tłumaczenie:Ewa Łüozińska-Małkiewicz Jerzy Łoziński
Lektor:Janusz Zadura
Ilustracje:Sidney Paget
Wydawcy:Wydawnictwo Dragon (2022) Wydaw. Zysk i Spółka (2014-2019) NASBI (2016) Biblioteka Akustyczna (2011-2016) Wydawnictwo Olesiejuk (2015) Wydawnictwo Algo (2009-2013)
Serie wydawnicze:Sherlock Holmes
ISBN:978-83-274-1540-0 978-83-274-3803-4 978-83-63162-09-2 978-83-7785-145-6 978-83-8274-259-6 978-83-89683-37-3 978-83-89683-51-9 978-83-89683-73-1 978-83-89683-82-3
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania opowiadania powieści proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 13 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo