Rozplatanie tęczy:

nauka, złudzenia i apetyt na cuda

Tytuł oryginalny:
Unweaving the rainbow
Unweaving the Rainbow. Science, Delusion and the Apetite for Wonder
Autor:
Richard Dawkins
Tłumacz:
Monika Betley
Wydawcy:
Prószyński i Spółka (1998-2012)
Prószyński Media
Wydane w seriach:
Na Ścieżkach Nauki
Autotagi:
druk
Więcej informacji...
4.0

Wszyscy kochamy cuda. I tego nie ma nam za złe nawet Richard Dawkins. Wręcz przeciwnie - on sam jest wielbicielem rzeczy niezwykłych. Żeby jednak je dostrzec, zapewnia, nie trzeba wierzyć w duchy czy szukać pomocy astrologów. Wystarczy rozejrzeć się po świecie i spróbować zrozumieć otaczające nas zewsząd tajemnice. Poznanie praw rządzących pozornie tylko zwykłymi, bo codziennymi zjawiskami - chociażby takimi jak tęcza - może bowiem okazać się nie mniej zachwycające niż lektura najpiękniejszych strof poezji. I nie ma w tym ani grama przesady...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Unweaving the Rainbow. Science, Delusion and the Apetite for Wonder science, delusion and the appetite for wonder,
Autor:Richard Dawkins
Tłumacz:Monika Betley
Wydawcy:Prószyński i Spółka (1998-2012) Prószyński Media
Serie wydawnicze:Na Ścieżkach Nauki
ISBN:83-7180-323-0 83-7255-146-4 978-83-7469-579-4 978-83-7648-499-0 978-83-7839-447-1
Autotagi:druk książki literatura
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 14 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo