Nowy sąsiad

Autor:
Katarzyna Wierzbicka
Ilustracje:
Paulina Kmak
Lektor:
Hanna Kinder-Kiss
Wydawcy:
Fundacja Klucz na Rzecz Edukacji i Upowszechniania Czytelnictwa Osób Niewidomych i Słabowidzących (2025)
Wydawnictwo Zielona Sowa (2023)
Wydane w seriach:
Już Czytam!
Już Czytam! - Zielona Sowa
ISBN:
978-83-67798-96-9, 978-83-8299-074-4
978-83-8322-313-1, 978838299074
Autotagi:
audiobooki
beletrystyka
druk
e-booki
ikonografia
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

Malwinie jest przykro, gdy dowiaduje się, że Iza – jej sąsiadka i najlepsza przyjaciółka, wyprowadza się z rodziną do innego kraju. Dziewczynka obawia się, że straci kontakt z Izą. Nowym sąsiadem Malwiny zostaje Daniel. Pewnego dnia Malwina spotyka samotnego Daniela na placu zabaw. Dziewczynka postanawia podejść do chłopca. Dzieci się zaprzyjaźniają. Malwina uświadamia sobie, że nie tylko jej i Izie jest smutno, Danielowi również jest ciężko po przeprowadzce w nowe miejsce. Kolejna odsłona znanej i lubianej serii do pierwszego czytania „Już czytam”. Książki opracowane zgodnie z metodą Montessori, napisane przez doświadczoną pedagog – Katarzynę Wierzbicką. Treść dobrana w taki sposób, aby uwrażliwić dziecko na zmiany zachodzące w świecie, zwrócić uwagę na naturę i bliskość relacji. Seria pomoże wzbogacić wiedzę oraz doskonalić umiejętności społeczne. Na końcu każdej książki znajdują się pytania do tekstu.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo