Śmierdzący ser

Tytuł oryginalny:
Blue cheese breath and stinky feet
Autor:
Catherine DePino ...
Ilustracje:
Anna Ładecka ...
Tłumacz:
Elżbieta Zubrzycka ...
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne da dzieci (2004-2012)
Wydane w seriach:
Bezpieczne Dziecko
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci
Dla Dzieci
poznaj, zanim zaufasz
ISBN:
83-89574-83-7, 978-83-60577-01-1
978-83-67665-26-1, 97883605771011
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...

Przemoc rówieśnicza jest niestety bardzo powszechnym problemem. Zazwyczaj ma miejsce w szkole, ale może również wystąpić poza nią, choćby w internecie czy w miejscu zamieszkania dziecka. Bez względu na to, czy przybiera formę agresji fizycznej, czy też słownego poniżania, wyśmiewania lub ubliżania w sieci, jej konsekwencją są trwałe szkody emocjonalne i psychiczne. Z takim właśnie problemem spotkał się bohater książki Aleks, nazywany przez swojego prześladowcę Śmierdzącym Serem. Chłopiec jest zagubiony i zastraszony, boi się poprosić o pomoc. Skutecznym rozwiązaniem okazuje się rozmowa z rodzicami i wspólne opracowanie planu działania. Opowiadanie „Śmierdzący ser” pomoże dziecku uporać się z dręczycielem bez stosowania przemocy. Pokaże mu także, że zwierzenie się rodzicowi lub innemu zaufanemu dorosłemu przynosi ulgę i poczucie bezpieczeństwa [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:[jak się bronić przed przemocą w szkole]
Autorzy:Catherine DePino Anna Ładecka Elżbieta Zubrzycka Catherine De Pino
Ilustracje:Anna Ładecka Emilia Nyka
Tłumaczenie:Elżbieta Zubrzycka Elzbieta Zubrzycka
Wydawca:Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne da dzieci (2004-2012)
Serie wydawnicze:Bezpieczne Dziecko Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci Dla Dzieci poznaj, zanim zaufasz
ISBN:83-89574-83-7 978-83-60577-01-1 978-83-67665-26-1 97883605771011
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika komiksy książki literatura literatura piękna literatura stosowana opowiadania poradniki i przewodniki proza publikacje dydaktyczne publikacje popularnonaukowe zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 28 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo