Co słonko widziało:

wśród lasów wśród pól

Inne tytuły:
Na jagody
Autor:
Maria Konopnicka (1842-1910) ...
Ilustracje:
Dariusz Zieliński
Lucjan Ławnicki
Wybór:
Małgorzata Czyżowska
Wydawca:
Wydawnictwo Zielona Sowa (2003-2008)
Wydane w seriach:
Lektura Szkolna
Lektura Szkolna - Zielona Sowa
ISBN:
83-7220-064-5, 83-7389-387-3
978-83-7435-399-1
Autotagi:
druk
książki
poezja
wiersze
Więcej informacji...

Przeżyj niezapomnianą przygodę razem z bohaterami naszych książek. Wprowadzą Cię oni w świat dziecięcych fascynacji, gdzie marzenia się spełniają, a wszystko wokół zachwyca swoją niezwykłością. Dzięki najcenniejszym utworom literatury dziecięcej odnajdziesz krainę, z której nie będziesz chciał wychodzić...Wcześnie rano na jagody idzie Janek w las zielony.A tam coa Co toa Istne dziwy!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Na jagody
Autorzy:Maria Konopnicka (1842-1910) Małgorzata Czyżowska
Ilustracje:Dariusz Zieliński Lucjan Ławnicki
Wybór:Małgorzata Czyżowska
Wydawca:Wydawnictwo Zielona Sowa (2003-2008)
Serie wydawnicze:Lektura Szkolna Lektura Szkolna - Zielona Sowa
ISBN:83-7220-064-5 83-7389-387-3 978-83-7435-399-1
Autotagi:beletrystyka druk epika ikonografia książki liryka literatura literatura piękna opowiadania poezja proza reprodukcje wielka czcionka wiersze zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 10 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo