Czemu się boję?:

jak oswoić strach i lęk

Tytuł oryginalny:
Wieso hab ich eigentlich Angst?
Autor:
Dagmar Geisler
Ilustracje:
Magdalena Jałowiec-Sawicka
Tłumacz:
Magdalena Jałowiec-Sawicka
Wydawca:
Jedność dla Dzieci (2023)
Wydane w seriach:
Ja i moje emocje
Jedność dla Dzieci
ISBN:
978-83-8144-837-6
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
poradniki
proza
zbiory opowiadań
4.0

Czym właściwie jest strach? Jak się czujemy, kiedy nas ogarnia? Czy strach może przechodzić z jednych ludzi na drugich? I czy mógłby całkiem zniknąć? W tej książce zawarte są odpowiedzi na rozmaite pytania dzieci związane z tematem strachu. Autorka udziela ich z dużym wyczuciem i na podstawie licznych przykładów z życia. W każdym momencie wyraźnie podkreśla, że odczuwanie strachu jest naturalne i całkowicie w porządku. Ten praktyczny poradnik, pełen wspierających i mądrych wskazówek, ułatwi młodszym i starszym czytelnikom rozpoczęcie szczerej rozmowy na temat strachu i radzenia sobie z lękami.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Dobrze rozpracowany temat. Przedstawiony w sam raz dla małego czytelnika - atrakcyjnie, zrozumiale i w sposób pełen empatii.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo