Miłość z ADHD:

jak dbać o relacje z osobami neuroróżnorodnymi

Tytuł oryginalny:
ADHD & us
a couple's guide to loving and living with adult ADHD,
Autor:
Anita Robertson
Tłumacz:
Karolina Socha-Duśko
Wydawcy:
Mando inside (2023)
IBUK Libra (2023)
Legimi (2023)
Wydawnictwo WAM
ISBN:
978-83-277-3183-8, 978-83-277-3546-1
978-83-277-3547-8
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
e-booki
poradniki
2.0

Czy Twój związek to ciągła walka? Czujesz niezrozumienie i frustrację?

Ta książka jest dla Ciebie!

Związek, w którym jedno z partnerów ma ADHD, a drugie nie, może przypominać taki, gdzie jedno mówi po włosku, a drugie po francusku. Czy w takim razie jest szansa, by partnerzy znaleźli wspólny język, nić porozumienia i mogli cieszyć się relacją? Jest! I ta książka tego dowodzi.

Większość konfliktów w związkach z osobami z ADHD wynika z nieświadomości, że każdy mózg działa nieco inaczej. Psychoterapeutka Anita Robertson, pracująca od lat z parami neuroróżnorodnymi, pomaga zrozumieć te różnice. Autorka proponuje pięć filarów sukcesu, ćwiczenia i skuteczne metody komunikacji, które pozwolą unikać konfliktów i wspólnie szukać rozwiązań raz planować działania w domu, pracy czy z przyjaciółmi.

Dostrzegaj potrzeby,

doceniaj różnice,

pielęgnuj kochający związek

i ciesz się bliskimi ludźmi!

Zawsze interesowało mnie to, jak działają związki międzyludzkie, a zwłaszcza dlaczego niektóre relacje są satysfakcjonujące i wspierające, a inne nie. Bez względu na to, gdzie znajdujemy się w tym spektrum, sądzę, że wzmocnienie naszej najważniejszej relacji może mieć pozytywny wpływ na każdy obszar naszego życia. Anita Robertson

Anita Robertson, jest licencjonowanym klinicznym pracownikiem socjalnym (LCSW) i psychoterapeutką. Pracuje z osobami i parami z ADHD. Prowadzi warsztaty ADHD Relationship Bootcamp dla par, które chcą nauczyć się niezbędnych umiejętności, aby czerpać korzyści ze swojego neuroróżnorodnego związku, jednocześnie unikając częstych konfliktów. Wspiera dostęp do zdrowia psychicznego i zasobów dla swojej społeczności. Normalizuje mówienie o zdrowiu psychicznym jako vlogerka na kanale Steep in Thought na YouTubie, a na swoim blogu pod adresem Anita Robertson.com dostarcza wskazówek i informacji na temat częstych problemów w związkach.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Przede wszystkim: lektura może urazić czytelnika z ADHD poprzez ogólny wydźwięk z niej bijący - że nawet, jeśli osoby z ADHD są niezwykle wartościowe, to trzeba się nimi opiekować jak uboższą rozumem osobą. Poprawa komunikacji w związku będzie w dużej mierze polegała na jednostronnej pracy nad sobą i zmianie podejścia przez partnera neurotypowego, który musi "zrozumieć", jak mówić do osoby z ADHD (udzielone wskazówki trącą infantylnością, co przecież autor odradza). Czytelnik neurotypowy może więc utwierdzić się w przekonaniu, że dorosłej osobie z ADHD - swojemu partnerowi! - trzeba "pomóc". • Nie sposób przy tym nie odnieść wrażenia, że niemal wszystkie porady są skierowane do partnera bez ADHD, co przeczy sygnalizowanej przez autora konieczności odpuszczenia sobie "nadaktywności", czy "nadwydajności"" w związku (czyli staraniu się za dwoje). Nadmienię, że większość porad to propozycje ćwiczeń w formie zabaw na poziomie nastolatków. Przy jednej, dwóch takich propozycjach, można się z pobłażaniem uśmiechać, ale nie wówczas, gdy ćwiczenia te mają być remedium na problemy w związku neur­oróż­noro­dnym­. Partnera bez ADHD te zabawy nie wciągną (chyba że weźmie sobie do serca "pomaganie"), osobę z ADHD może nawet zirytują. • Zasadniczym założeniem publikacji jest 5 filarów związku. Trąci mi to wymyślaniem na siłę (5 czegokolwiek, byle się zamknąć w ładnej liczbie), a po lekturze nie został mi w głowie ani jeden, choć to pojęcie używane było do znudzenia. • Jako zalety książki uznać można dobrą edycję tekstu, grafikę z okładki (świetna!) i dobre źródło mikrowiedzy przewijającej się w różnych porównaniach i przykładach o funkcjonowaniu osoby z ADHD na codzień.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo