Śpiąca królewna

Autor:
Charles Perrault (1628-1703) ...
Wyd. w latach:
1986 - 2010
Autotagi:
druk
literatura
Więcej informacji...

Za siedmioma górami i siedmioma rzekami żyli sobie król i królowa, którzy mieli wszystko, czego dusza zapragnie, a mimo to nie byli szczęśliwi, bo do szczęścia brakowało im dziecka. Królowa codziennie powtarzała ze smutkiem: Ach królu, jakże byśmy byli szczęśliwi, gdybyśmy mieli dziecko. Byłoby ono naszym największym skarbem, troszczylibyśmy się o nie i chronili przed wszelkim złem...(empik.pl)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Sinobrody
Autorzy:Charles Perrault (1628-1703) Franca Diena Wilhelm Grimm (1786-1859) Jacob Grimm (1785-1863) Emilian Stankew Charlesa Perraulta Ksawery Jasieński Liliane Crismer Jakub i Wilhelm Grimm Simsala Grimm Magdalena Jałowiec Marceli Tarnowski
Ilustracje:Jane King Andrzej Fonfara Gustavo Mazali Emilian Stankew Poly Bernatene Liliane Crismer Przemysław Sałamacha Olivier Brazao Anna Stefaniak Aleksandra Michalska-Szwagierczak Lech Stefaniak Grzegorz Proniewski
Opracowanie:Adam Bernard
Tłumacz:Małgorzata Andrzejewska
Adaptacja:Janina Gillowa (1898-1969)
Kompozytor:Mieczysław Janicz (1901-1990)
Redakcja:Edyta Wygonik-Barzyk
Lektorzy:Ksawery Jasieński Wiesław Michnikowski (1922-2017)
oraz:Aleksandra Michałowska
Wydawcy:Wydawnictwo Liwona (2010) Wydawnictwo Siedmioróg (1999-2010) Oxford Educational (2006) Jedność (2004) Sara (2001) Podsiedlik-Raniowski i Spółka (1993-2000) Wydawnictwo Paweł Skokowski (1993-2000) Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA SA (1998) Krajowa Agencja Wydawnicza (1986) Omedia Wydawnictwo Zielona Sowa
Serie wydawnicze:101 Bajek Książki Szczęśliwego Dzieciństwa Moje Bajki Baśnie 101 BAJEK/SIEDMIORÓG Bajki-Grajki Najpiękniejsze Bajki Świata Wielka Kolekcja Bajek
ISBN:83-03-00520-0 83-7083-110-9 83-7083-463-9 83-7200-070-0 83-7220-277-X 83-7224-678-5 83-7425-165-4 83-7425-395-9 83-85353-34-8 978-83-7568-248-9 978-83-7568-297-7 978-83-7568-324-0 978-83-7570-128-9 83-7297-278-9 978-8307568-297-7
Autotagi:audiobooki bajka baśń beletrystyka CD druk epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania opowiadania powieści proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 29 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo