Edukacja polonijna i polska za granicą:

Covid-19 i zdalne nauczanie

Autor:
Justyna Gulczyńska
Wydawcy:
Wydawnictwo Naukowe UAM (2022)
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
Wydane w seriach:
Psychologia i Pedagogika
Psychologia i Pedagogika - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
ISBN:
978-83-232-4138-6, 978-83-232-4139-3
978-83-232-4138-6, 978-83-232-4139-3
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
książki
publikacje naukowe

Książka prezentuje współczesną edukację polonijną i polską za granicą w dwóch odsłonach. Pierwsza z nich ukazuje obecny stan tego typu edukacji ujęty w kilku perspektywach, co pozwala na ocenę i uchwycenie jej różnych możliwości. Jest swego rodzaju przewodnikiem w odkrywaniu i poruszaniu się w obecnej polskiej przestrzeni edukacyjno-wychowawczej za granicą. Druga ukazuje niemającą do tej pory miejsca, a więc stanowiącą swego rodzaju fenomen, szeroką współpracę i wymianę doświadczeń, która zaistniała w wyniku sytuacji pandemicznej pomiędzy środowiskami edukacji polonijnej z całego świata. Celem pracy jest ukazanie środowiskom polonijnym z całego świata współczesnych możliwości oraz dynamiki rozwoju edukacji polskiej za granicą. Ponadto wykazanie, jak i w jaki sposób wydarzenia związane z pandemią COVID-19, mimo wielu trudności i często dramatycznych konsekwencji, spowodowały potrzebę jednoczenia sił i kreatywnego działania w przestrzeni edukacyjno-wychowawczej. Książka adresowana jest do szerokiego grona pedagogów, edukatorów, wychowawców, rodziców, zatem wszystkich tych, którym szczególnie bliska jest idea wartości, jakie płyną z wielokierunkowej współpracy i zaangażowania w edukację dzieci i młodzieży. Uświadamia, jak ważna jest polska edukacja za granicą jako przestrzeń osobliwa, w sposób szczególny odbierana i oceniana nie tylko przez bezpośrednich jej uczestników, lecz również przez całą społeczność emigracji polskiej. Stwarza ona bowiem warunki do kreatywnego organizowania się polskiego społeczeństwa obywatelskiego poza granicami kraju.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo