Ja, kinder z Grzegórzek

Autor:
Leszek Piskorz
Wydawca:
Wydaw. WAM (2008)
ISBN:
978-83-7505-244-2
Autotagi:
druk
5.0 (2 głosy)
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Dla miłośników barwnego Krakowa, rodowitych Krakusów zwłaszcza mieszkańców Grzegórzek oraz przyjezdnych, którzy zapuszczają tu korzenie - doskonała książka, aktora i pedagoga Leszka Piskorza „Ja, kinder z Grzegórzek”. Cudowny świat lat dziecięcych, przyjaźnie, psikusy, odchodzący w zapomnienie folklor miejski, zabawy podwórkowe - wspaniałe lata młodości pana Leszka. Czasy bez telefonów, drogich gadżetów, luksusowych aut, apartamentów, wykwintnych potraw a jednak wspaniałe, pełne innych wartości. W tych przecież nieodległych czasach każdy miał czas dla drugiego, kiedy jednego mieszkańca dotknęła tragedia - smucili się wszyscy, kiedy radość - świętowała cała okolica. Pomagano sobie bezinteresownie i wspierano się. Polecam!(jm)
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo