Diabelskie wrota

Autorzy:
Clive Cussler (1931-2020)
Graham Brown
Tłumacz:
Maciej Pintara
Wydawca:
Wydaw. Amber (2011-2016)
Wydane w seriach:
Kurt Austin
Powieść z cyklu Z archiwów Numa
Z archiwów NUMA
Autotagi:
druk
Więcej informacji...
3.0

Japoński statek towarowy przemierza wschodni Atlantyk w pobliżu Azorów i nagle staje w płomieniach. Łódź piratów płynie w jego stronę, by wykorzystać katastrofę, i niespodziewanie eksploduje. Czy ma to związek z porwaniem słynnego naukowca w Genewie? Z ucieczką tajemniczego Rosjanina z kraju sześćdziesiąt lat temu? Z odkryciem niezwykłego podwodnego cmentarzyska statków i samolotów na dnie morza? Kurt Austin zaczyna badać tę sprawę i odkrywa przerażający projekt produkcji broni o niemal mitycznej mocy i zuchwały plan niewyobrażalnego szantażu wobec światowych mocarstw.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Clive Cussler (1931-2020) Graham Brown
Tłumacz:Maciej Pintara
Wydawca:Wydaw. Amber (2011-2016)
Serie wydawnicze:Kurt Austin Powieść z cyklu Z archiwów Numa Z archiwów NUMA
ISBN:978-83-241-4287-3 978-83-241-5792-1 978-241-4287-3 987-83-241-4287-3 978-83-241-42873-3
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 8 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo