Czego nie lubi nieśmiałość

Autor:
Kasia Keller
Ilustracje:
Karolina Krakowiecka
Wydawca:
Wydawnictwo Zielona Sowa (2022-2023)
Wydane w seriach:
Julka i Janek
ISBN:
978-83-8299-083-6
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

Na placu zabaw rodzeństwo spotyka nowego chłopca. Janek od razu zaprasza go do zabawy, jednak chłopiec chowa się za swoją mamę. Janek jest zdziwiony jego zachowaniem. Po powrocie do domu mama tłumaczy bliźniakom, czym jest nieśmiałość. Kolejnego dnia, gdy nowy chłopiec ponownie zjawia się na placu zabaw, Janek daje mu czas, aby patrzył, jak się bawią. W końcu Kuba decyduje się dołączyć do dzieci. "Julka i Janek" to wyjątkowa seria dla najmłodszych czytelników o emocjach, pokonywaniu lęków i radzeniu sobie w różnych sytuacjach. Każdy tom to oddzielna historia z codziennego życia Julki i Janka. Książki napisane są prostym językiem i opatrzone wesołymi, kolorowymi ilustracjami. Na końcu każdego tomu znajdują się wskazówki od psychologa, który radzi, jak rozmawiać z dzieckiem i pomagać mu z oswojeniem danej sytuacji. [www.zielonasowa.pl/julka-i-janek-czego-nie-lubi-niesmialosc-29610.html].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo