Tajemnice wydarte zmarłym:

śledztwa na najbardziej niesławnych miejscach zbrodni Ameryki

Tytuł oryginalny:
Teasing secrets from the dead
my investigations at America’s most infamous crime scenes,
Autor:
Emily A. Craig ...
Tłumacz:
Hanna Pustuła-Lewicka
Wydawcy:
Między Słowami (2020)
Znak Litera Nova - Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2019)
Znak Litera Nova (2019)
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2010)
Wydane w seriach:
Twarda Seria
ISBN:
978-83-240-1419-4, 978-83-240-4916-5
978-83-240-7282-8
Autotagi:
druk
elementy biograficzne
książki
literatura faktu, eseje, publicystyka
Więcej informacji...
4.7 (3 głosy)

Jak pachnie katastrofa masowa? Jak wygląda twarz zamieszkana przez setki larw? Co czujesz, kiedy dotykasz zwęglonych kości? Antropolożka sądowa Emily Craig – uczennica twórcy "Trupiej Farmy" – odpowie na wszystkie pytania, które boisz się zadać. W powietrzu unosiła się ledwie wyczuwalna trochę słodkawa, trochę stęchła woń, której nie potrafiłam rozpoznać. Zbliżaliśmy się do słynnej Trupiej Farmy, gdzie Bill Bass szuka odpowiedzi na pytanie: co dzieje się z ludzkim ciałem po śmierci? Nagle zatrzymaliśmy się, a mój przewodnik wskazał coś wśród traw. Najpierw widziałam tylko błoto, zeschłe liście i brązowe grudy ziemi, ale potem dostrzegłam, że to kości ludzkiego przedramienia. Zwilgotniałe, poszarpane szczątki, które już dawno przybrały barwę gleby, a z ich końców zwisały strzępki szarobrązowych ścięgien. Wyglądały niczym kościotrup z Halloween, który zamarł w środku szalonego tańca. Emily Craig wykorzystuje osiągnięcia nauki nie tylko po to, aby odkrywać tożsamość ofiar. Potrafi coś więcej: na podstawie czaszki jest w stanie odtworzyć twarz zmarłej osoby. Choć nie może odwrócić przeznaczenia, przywraca ofiarom godność, którą odebrali im mordercy. Lektura obowiązkowa dla czytelników "Trupiej Farmy".
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Świetnie napisana książka, rzetelnie w sposób naukowy i empiryczny. Serdecznie polecam!
  • Książka zawiera wiele ciekawostek dot. ludzkiego ciała po śmierci. Autorka ujawnia jak bardzo rzeczywistość osób pracujących przy identyfikacji zwłok różni się od tej prezentowanej w serialach kryminalnych. Ciekawa lektura dla osób zain­tere­sowa­nych­ tematem.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:my investigations at America’s most infamous crime scenes,
Autorzy:Emily A. Craig Hanna Pustuła-Lewicka
Tłumacz:Hanna Pustuła-Lewicka
Wydawcy:Między Słowami (2020) Znak Litera Nova - Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2019) Znak Litera Nova (2019) Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2010)
Serie wydawnicze:Twarda Seria
ISBN:978-83-240-1419-4 978-83-240-4916-5 978-83-240-7282-8
Autotagi:druk elementy biograficzne książki literatura literatura faktu, eseje, publicystyka
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 14 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo