Droga do kreacji:

czyli trening twórczości XXI wieku

Autor:
Joanna Maria Kwaśniewska
Recenzja:
Edward Nęcka
Wydawcy:
Wydawnictwo Naukowe PWN (2023)
IBUK Libra (2023)
ISBN:
978-83-01-22829-3, 978-83-01-23003-6
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
podręczniki
poradniki i przewodniki
skrypty
szkoły wyższe

Czy w codziennym życiu możemy wymyślać, eksperymentować, wzrastać, ryzykować, łamać zasady i popełniać błędy, a przy tym dobrze się bawić? Oczywiście! Świat nieustannie potrzebuje twórczych ludzi, a problemy, przed którymi stajemy, nierzadko wymagają nieszablonowego myślenia i wychodzenia poza rutynę. Dobra wiadomość brzmi: możemy rozwijać umiejętność bycia twórczym! Jak to zrobić? Zapraszamy Czytelników w Drogę do kreacji. Droga do kreacji to podręcznik skierowany do nauczycieli szkolnych i akademickich oraz trenerów biznesu. Zostały w nim przedstawione – krok po kroku – ćwiczenia rozwijające twórczość, do wykorzystania zarówno w pracy tradycyjnej, jak i zdalnej, odpowiednie dla szerokiego grona uczestników – dzieci, dorosłych w różnym wieku, zajmujących się różnymi dziedzinami życia. Ćwiczenia z zakresu twórczości dostosowane do zdalnego prowadzenia zajęć wypełniają lukę na polskim rynku i stanowią odpowiedź na ogromne zapotrzebowanie w tym zakresie. Każdego roku w szkołach, uniwersytetach, firmach prowadzi się tysiące szkoleń z kreatywności, ale trenerzy miewają trudność z przełożeniem swojej pracy na środowisko internetowe. Czytelnicy znajdą w tej książce: wskazówki dotyczące projektowania treningu; praktyczne informacje dotyczące poszczególnych etapów pracy z grupą; liczne przykłady z praktyki; inspirujące anegdoty i opowieści na temat wybitnych twórców; ugruntowane w naukowych publikacjach uzasadnienie poszczególnych bloków ćwiczeniowych; ponad 100 klarownie opisanych ćwiczeń wraz z kartami pracy; bazę wiedzy wraz z infografikami wyjaśniającymi zagadnienia merytoryczne; przykładowy program treningu twórczości EKO do natychmiastowego wykorzystania. Moim marzeniem jest, by ta pozycja stała się cegiełką w budowie lepszego świata, by pomagała wyzwalać wielki twórczy potencjał każdego człowieka, by budziła, otwierała i nie pozwalała nikomu uwierzyć, że stworzeni jesteśmy tylko do powielania, rutyny i adaptacji. Z tekstu
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo