Cuda w lesie:

opowieści 5 minut przed snem

Tytuł oryginalny:
5 minute nature stories
Autor:
Gabby Dawnay
Ilustracje:
Mona K.
Tłumacz:
Katarzyna Huzar-Czub (1977-2022)
Wydawcy:
Harperkids (2023)
HarperCollins Polska
ISBN:
978-83-276-7371-8
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
książki
opowiadania
poezja
proza
publikacje dydaktyczne
wiersze
zbiory opowiadań

Na skraju tej łąki, co w tańcu wciąż gnie się, jest świat pełen cudów. Gdzie cuda są? W lesie! Dzieci w sposób naturalny zachwycają się przyrodą. Ochoczo obserwują motyle, mrówki i ślimaki; brodzą w kałużach i grzebią w piasku; zbierają liście, muszle, kasztany czy kwiaty. I zadają przy tym mnóstwo pytań. Warto tę ciekawość zaspokajać, a jeszcze lepiej podsycać, bo chłoną wiedzę jak gąbka. A że natura potrafi być tajemnicza, dziecięca wyobraźnia uruchamia się z łatwością... Ten czarowny świat udało się zamknąć w równie niezwykłej książce - „Cuda w lesie”. To barwna opowieść o dużych i małych mieszkańcach lasu, o niezwykłych zjawiskach, które zachodzą w naturze każdego dnia i o tym, że wszystkie elementy w przyrodzie są ze sobą powiązane. Z dziewięciu opowieści młodzi czytelnicy dowiedzą się m.in., jak rosną grzyby i czy drzewa ze sobą rozmawiają; zrozumieją, jak pożyteczne są żuki i pszczoły; jak kijanka zamienia się w żabę; co ćma widzi w nocy i czym różni się życie ptaków i ssaków w stadzie. Niezwykłości przyrody zostały przedstawione w równie oryginalny sposób - za pomocą… wierszowanych opowieści. Ich autorka, brytyjska pisarka i poetka Gabby Dawnay dowodzi, że dzięki lekkim, melodyjnym rymom "Cuda w lesie" sprawdzą się do poduszki równie doskonale jak bajki! Lektura każdej opowieści zajmie nie dłużej niż pięć minut - akurat tyle, by poczytać dziecku wieczorem, pomóc mu się wyciszyć i ukołysać do snu. Z wielkim wdziękiem książkę przetłumaczyła Katarzyna Huzar-Czub, uroczo zilustrowała bułgarska artystka Mona K., a nad poprawnością merytoryczną czuwał dr Mikołaj Golachowski. Każdy rozdział kończy strona informacyjna z ciekawostkami. Książka ma twardą szytą oprawę, okładkę zdobią misterne złocenia. Niebanalna treść, dopracowana szata graficzna i staranność edytorska czynią „Cuda w lesie” niezwykle wartościową propozycją na prezent dla małych miłośników przyrody. [Źródło: lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo