Mobbing w szkole:

jak zapobiegać przemocy grupowej

Tytuł oryginalny:
Mobbing in der Schulklasse
Inne tytuły:
Jak zapobiegać przemocy w szkole
Autor:
Karl E. Dambach
Tłumacz:
Aleksandra Ubertowska ...
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (2003-2008)
Wydane w seriach:
Biblioteka Wychowawcy
Biblioteka Wychowawcy - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
Problemy w Klasie
Pedagogika
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...

Książka dotyczy przemocy grupowej w szkołach. Jeżeli terror psychiczny ze strony większości członków grupy wobec tej samej osoby lub wobec dwóch czy trzech osób jest stosowany stale, wówczas mówimy o występowaniu mobbingu (od ang. mob - tłum, zbiorowisko), który polega na systematycznym upokarzaniu, wyśmiewaniu i okrutnym traktowaniu ofiary. Autor opisuje przejawy tego rodzaju przemocy w klasach szkolnych, wskazuje na jej konsekwencje dla rozwoju dzieci, zarówno ofiar, jak i sprawców, oraz podaje możliwe sposoby interwencji.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Jak zapobiegać przemocy w szkole jak zapobiegać przemocy grupowej
Autor:Karl E. Dambach
Tłumaczenie:Aleksandra Ubertowska Aleksandra Urbanowska
Wydawca:Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (2003-2008)
Serie wydawnicze:Biblioteka Wychowawcy Biblioteka Wychowawcy - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Problemy w Klasie Pedagogika
ISBN:978-83-7489-127-1 978-83-89120-60-1 74891271 83-7489-127-1 83-89120-6-60-7 978-83-89120-60-7
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana pedagogika psychologia publikacje dydaktyczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 16 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo