Prawo administracyjne

Autor:
Jan Zimmermann
Wyd. w latach:
2002 - 2022
Wydane w seriach:
Seria Akademicka
Seria Akademicka (Wolters Kluwer)
Seria Akademicka - Zakamycze
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...

Podręcznik zawiera omówienie najważniejszych pojęć i zagadnień prawa administracyjnego. Zaprezentowano w nim wykład administracyjnego prawa ustrojowego oraz ogólnej problematyki dotyczącej form działania administracji i sądownictwa administracyjnego, a także relacji między administracją publiczną a sferą zewnętrzną. Czytelnicy odnajdą tu również rozważania na temat pojęcia, granic i cech ogólnych prawa administracyjnego oraz zagadnienia aksjologii tej gałęzi prawa. W sposób graficzny przedstawione zostały m.in.: pojęcie administracji, układ stosunków prawnych w postępowaniach sądowym i administracyjnym, mechanizm i chronologia powstawania decyzji administracyjnej sposoby utraty mocy wiążącej aktu administracyjnego. Adresaci: Podręcznik jest systematycznym i kompletnym wykładem podstawowego kursu prawa administracyjnego w zakresie tak zwanej części ogólnej, przeznaczonym dla studentów prawa i administracji. '
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Prawo administracyjne [stan prawny na 28 lutego 2014]
Autor:Jan Zimmermann
Wydawcy:Legimi (2022) Wolters Kluwer - Wolters Kluwer Polska (2008-2022) IBUK Libra (2020) Kantor Wydawniczy Zakamycze oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych (2005-2006) Wydaw. Kolonia (2002)
Serie wydawnicze:Seria Akademicka Seria Akademicka (Wolters Kluwer) Seria Akademicka - Zakamycze
ISBN:9788326447440 83-7444-147-X 83-7444-356-1 978-83-264-0391-0 978-83-264-0787-1 978-83-264-3221-7 978-83-7601-003-8 978-83-8092-336-2 978-83-8124-509-8 978-83-8187-707-7 978-83-8223-291-2 978-83-8286-317-8 978-83-8092-336-27
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje fachowe publikacje naukowe publikacje popularnonaukowe skrypty szkoły wyższe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 29 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo