Prawo administracyjne

Autor:
Jan Zimmermann
Wyd. w latach:
2002 - 2022
Wydane w seriach:
Seria Akademicka
Seria Akademicka (Wolters Kluwer)
Seria Akademicka - Zakamycze
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...

Podręcznik zawiera wszystkie kluczowe zagadnienia prawa administracyjnego. Autor w przystępny sposób przybliża najważniejsze pojęcia i aspekty tej dziedziny prawa, uwzględniając przy tym najnowszy dorobek doktryny i orzecznictwa. Czytelnik odnajdzie tu m.in.: – kluczowe definicje, cechy, źródła i zasady prawa administracyjnego; – zagadnienia związane z administracją publiczną, rządową oraz z samorządem terytorialnym; – formy kontroli administracji publicznej; – rozważania na temat relacji między administracją publiczną a sferą zewnętrzną; – zagadnienia związane z aksjologią oraz etyką administrowania. Ciekawym uzupełnieniem książki są zabawne rysunki nawiązujące do poruszanych w publikacji treści. Podręcznik jest systematycznym i kompletnym wykładem podstawowego kursu prawa administracyjnego w zakresie tak zwanej części ogólnej, przeznaczonym dla studentów prawa i administracji. Publikacja jest bardzo ceniona przez czytelników i doczekała się już 10. wydania.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Prawo administracyjne [stan prawny na 28 lutego 2014]
Autor:Jan Zimmermann
Instytucja sprawcza:Kantor Wydawniczy Zakamycze
Wydawcy:IBUK Libra (2022) Legimi (2022) Wolters Kluwer - Wolters Kluwer Polska (2007-2022) Kantor Wydawniczy Zakamycze oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych (2006) Zakamycze (2005) Kantor Wydawniczy (2004) Wydaw. Kolonia (2002)
Serie wydawnicze:Seria Akademicka Seria Akademicka (Wolters Kluwer) Seria Akademicka - Zakamycze
ISBN:9788326447440 83-7444-147-X 83-7444-356-1 978-83-264-0391-0 978-83-264-0787-1 978-83-264-3221-7 978-83-7601-003-8 978-83-8092-336-2 978-83-8124-509-8 978-83-8187-707-7 978-83-8223-291-2 978-83-8286-317-8 978-83-8092-336-27
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje fachowe publikacje naukowe publikacje popularnonaukowe skrypty szkoły wyższe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 32 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo