Zacznij od Pythona:

programowanie dla młodzieży w praktyce

Autor:
Zofia Matusiewicz
Wydawcy:
Grupa Wydawnicza Helion (2023)
ebookpoint BIBLIO (2023)
ISBN:
978-83-283-9027-0, 978-83-289-0090-5
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
podręczniki
poradniki i przewodniki
publikacje dydaktyczne

Dane to potęga!

Skoro sięgasz po tę książkę, pewnie chcesz się uczyć programowania. To świetnie! Ta umiejętność z pewnością Ci się przyda ― choćby do tego, by już dziś znakomicie się bawić „w towarzystwie” komputera, ale też jako inwestycja w przyszłość, podjęta z myślą o studiach i pracy.

Jednym z najpopularniejszych, a równocześnie dość prostych do nauki języków programowania jest Python. Możliwe, że nie jest Ci obcy. Jeśli jednak stykasz się z nim po raz pierwszy, podstawowe komendy tego języka możesz opanować między innymi dzięki poprzedniej książce Zofii Matusiewicz ― Zacznij od Pythona. Pierwsze kroki w programowaniu.

Z kolejnej pozycji przygotowanej przez autorkę dowiesz się sporo na temat danych, między innymi:

  • jak określony typ danych zmienić w inny
  • jak ładnie wyświetlać dane
  • jak je wczytywać i zapisywać w pliku
  • jak tworzyć kolekcje danych

Uwaga! Ponieważ dane to nie tylko liczby, przyjrzymy się także temu, jak na przykład budować obiekty.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo