Pedagogika specjalna:

praca zbiorowa

Redakcja:
Władysław Dykcik (1942-2013) ...
Wyd. w latach:
1997 - 2009
Autotagi:
druk
podręczniki
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...

Podręcznik będący kompendium aktualnej wiedzy z pedagogiki specjalnej. Przeznaczony jest głównie dla studentów pedagogiki, psychologii, socjologii i pracy socjalnej, służyć też może nauczycielom, rodzicom dzieci niepełnosprawnych, a także samym osobom niepełnosprawnym.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:praca zbiorowa
Redakcja:Władysław Dykcik (1942-2013) Władysław Kazimierz Dykcik Władysława Dykcika
Wydawcy:Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu w Poznaniu (2009) Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (2002-2007) Wydawnictwo Naukowe UAM w Poznaniu (1997-2007) Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza (1997-2007) Wydawnictwo Naukowe Uniw. im. A. Mickiewicza (2006) Wydawnictwo Naukowe PWN (2002) Naukowe UAM (1997)
ISBN:83-232-0854-9 83-232-1103-5 978-83-232179-9-2 978-83-232-2084-8 978-83-232179-9-2 978-82-232179-9-2
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne reprodukcje skrypty szkoły wyższe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 39 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo