Wychowanie bez porażek w praktyce:

jak rozwiązywać konflikty z dziećmi

Tytuł oryginalny:
Parent effectiveness training in action
Inne tytuły:
Familienkonferenz in der Praxis,
Autor:
Thomas Gordon (1918-2002)
Tłumacz:
Elżbieta Sujak (1925-2021)
Wydawca:
Instytut Wydawniczy Pax (1994-2012)
Wydane w seriach:
Wychowanie Religijne Dzieci i Młodzieży
ISBN:
83-211-1125-4, 978-83-211-1779-9
Autotagi:
druk
książki
literatura stosowana
Więcej informacji...

Kontynuacja znanej, szeroko dyskutowanej książki Thomasa Gordona, w której autor, proponując metodę rozwiązywania konfliktów rodzinnych bez pokonanych, wskazywał - szerzej - takie sposoby porozumiewania się, które służą wzrostowi wzajemnego szacunku, kształtowania u dzieci samodzielności i odpowiedzialności. W kolejnym tomie autor przypomina najważniejsze punkty swej teorii i konfrontuje ją z codziennym życiem. Publikacja zawiera bogaty materiał wypowiedzi rodziców, którzy z większym lub mniejszym powodzeniem próbowali zastosować we własnych rodzinach metody wychowywania bez porażek.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Familienkonferenz in der Praxis, jak rozwiązywać konflikty z dziećmi
Autor:Thomas Gordon (1918-2002)
Tłumacz:Elżbieta Sujak (1925-2021)
Wstęp:Elżbieta Sujak (1925-2021)
Wydawca:Instytut Wydawniczy Pax (1994-2012)
Serie wydawnicze:Wychowanie Religijne Dzieci i Młodzieży
ISBN:83-211-1125-4 978-83-211-1779-9
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana podręczniki poradniki poradniki i przewodniki reprodukcje rodzina wychowanie
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 19 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo