Pedagogika opiekuńcza w zarysie

Autor:
Zdzisław Dąbrowski (1930-2020)
Wydawcy:
Wydawnictwo UWM (2006)
Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego (2000-2006)
Wyższa Szkoła Pedagogiczna-Olsztyn (1994-2006)
Wydaw. Uniw. Warmińsko-Mazurskiego (2003)
Autotagi:
druk
podręczniki
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...

Podręcznik zawiera treści poznawcze dotyczące opieki międzyludzkiej w ogóle, jej osobotwórczych funkcji, takich jak wychowanie przez opiekę i wychowanie przez opiekuńczą funkcję szkoły Spis treści: TOM 1: Wstęp do wydania trzeciego (skrócony) Wstęp do wydania czwartego Pedagogika opiekuńcza (pedagogika opieki) jako dyscyplina naukowa Pojęcie opieki międzyludzkiej Zakresy opieki Kategorie opieki Struktura opieki TOM 2: Formy i metody opieki
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Tom 1 Tom 2 [Część 2] Pedagogika opiekuńcza w zarysie. 2 Pedagogika opiekuńcza w zarysie. 1
Autor:Zdzisław Dąbrowski (1930-2020)
Wydawcy:Wydawnictwo UWM (2006) Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego (2000-2006) Wyższa Szkoła Pedagogiczna-Olsztyn (1994-2006) Wydaw. Uniw. Warmińsko-Mazurskiego (2003)
ISBN:83-85513-37-X 83-85513-60-4 83-85513-91-4 83-85513-92-2 83-87315-34-6 83-88343-85-8 83-88343-86-6 978-83-7299-463-9 978-83-7299-464-6
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje fachowe skrypty szkoły wyższe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 41 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo