Mówca umarłych

Tytuł oryginalny:
Speaker for the dead
Autor:
Orson Scott Card
Tłumacz:
Piotr W. Cholewa
Lektor:
Roch Siemianowski
Wyd. w latach:
1992 - 2023
Autotagi:
audiobooki
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
powieści
Więcej informacji...
4.2 (11 głosów)

Orson Scott Card (ur. 1951) jeden z najbardziej popularnych autorów gatunku science fiction. Debiutował w wieku 26 lat opowiadaniem Gra Endera, które zostało potem rozbudowane do rozmiarów powieści. Zapoczątkowała ona kultowy cykl. Za Grę Endera w Roku 1986 zdobył prestiżową nagrodę literacką - Hugo, oraz nagrodę w dziedzinie literatury fantastycznej - Nebulę. Rok później powtórzył te dwa osiągnięcia dzięki kontynuacji wątku w Mówcy Umarłych. Także kolejne tomy (Ksenocyd i Dzieci Umysłu) cieszą się ogromną popularnością. Ostatnim tytułem z cyklu, fabularnie plasującym się pomiędzy tomem pierwszym a drugim, jest Ender na wygnaniu. Orson Scott Card jest autorem ponad 53 powieści, 68 opowiadań, 17 dramatów, wielu audycji, słuchowisk, sztuk teatralnych i esejów. Do najsłynniejszych utworów autora należą ponadto: cykl o Alvinie Stwórcy, Glizdawce czy saga Powrót do domu. Jego książki zostały przetłumaczone na 16 języków, w tym polski. W twórczości Carda ogromną rolę odgrywa wyznawana przez niego religia mesjanistyczna. DRUGI TOM KULTOWEGO CYKLU CARDA W 1830 Roku, po utworzeniu Gwiezdnego Kongresu, automatyczny statek zwiadowczy przesłał ansiblem raport: parametry planety, którą badał, mieściły się w przedziale odpowiednim dla życia ludzi. Pierwsi ludzie, którzy zobaczyli nowy świat, byli Portugalczykami z mowy, Brazylijczykami z kultury i katolikami z wyznania. W Roku 1886 zeszli z pokładu promu, przeżegnali się i nadali planecie imię Lusitania, co było starożytną nazwą Portugalii. W pięć dni później zorientowali się, że niewielkie, leśne zwierzęta, które nazwali pequeninos ľ prosiaczki ľ wcale nie były zwierzętami. Po raz pierwszy od czasu Ksenocydu Robali, popełnionego przez tego potwora Endera, ludzkość napotkała obce, inteligentne istoty... z Prologu Kontynuacja Gry Endera. Niezagrożona ludzkość zaczyna współczuć pokonanym napastnikom i skazuje Endera na banicję. Tymczasem otwartość Ziemian zostanie wystawiona na próbę przez kolejne zjawienie się obcych. Książka zdobyła prestiżowe nagrody Hugo i Nebuli. (audiobook.pl)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Ciekawie przedstawiona zwłaszcza rasa obcych.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Mówca umarłych [2]
Autor:Orson Scott Card
Tłumacz:Piotr W. Cholewa
Lektor:Roch Siemianowski
Ilustracje:Piotr W. Cholewa
Redakcja:Piotr W. Cholewa
Wydawcy:Legimi (2019-2023) Prószyński i Spółka (1992-2023) Biblioteka Akustyczna (2012-2022) NASBI (2014) ebookpoint BIBLIO (2014) Wydawnictwo Prószyński Media (2010-2014) Fantastyka Prószyński i Spółka (1992-1995) Fantastyka (1992-1994)
Serie wydawnicze:Saga Endera Nowa Fantastyka Ender Fantastyka Przygody Endera Duże Litery Duże Litery (Prószyński i S-ka) Fantastyka (Prószyński) Fantasy Fantasy - Prószyński i S-ka Saga o Enderze
ISBN:83-7255-968-6 83-85661-04-2 978-83-63162-89-4 978-83-7648-344-3 978-83-7839-504-1 978-83-7839-632-1 978-83-7961-552-0 978-83-8069-593-1 978-83-8097-519-4 83-7225-968-6 978-83-7839-504-13
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk e-booki epika fantastyka książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza wielka czcionka zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 91 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo