Szczęście i Arystoteles

Tytuł oryginalny:
Happiness with Aristotle
Autorzy:
Duane Armitage
Maureen McQuerry
Ilustracje:
Robin Rosenthal
Tłumacz:
Zofia Raczek
Wydawcy:
Mamania (2023)
Grupa Wydawnicza Relacja
Wydane w seriach:
Wielkie idee dla małych filozofów
ISBN:
978-83-67555-35-7
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Źródło opisu: Miejska Biblioteka Publiczna w Olsztynie - Katalog księgozbioru

Cudownie przystępna kartonowa książka dla najmłodszych czytelników, która wyjaśnia znaczenie szczęścia. Nawet małe dzieci zadają wielkie pytania dotyczące życia. Dlaczego tu jesteśmy? Jaki jest najlepszy sposób na szczęśliwe życie? Znalezienie szczęścia to cel na całe życie i Arystoteles głęboko się nad tym zastanawiał. Ważne jest posiadanie przyjaciół, ale żeby pokochać innych, trzeba najpierw pokochać siebie Ta książka zachęci dzieci do skoncentrowania się na tym, co je uszczęśliwia i jak mogą zaprzyjaźnić się z sobą i z innymi. [lubimyczytac.pl].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo